برگزاری جشنواره فیلم یهود در مسکو

هفتمین جشنواره فیلم سینمایی یهود با شعار «روح انسان شمع خداوند متعال است» در مسکو برگزار شد. در این جشنواره بهترین فیلم­ها با موضوع یهودیان به نمایش درآمد.

هفتمین جشنواره فیلم سینمایی یهود با شعار «روح انسان شمع خداوند متعال است» در مسکو برگزار شد. در این جشنواره بهترین فیلم­ها با موضوع یهودیان به نمایش درآمد.

سازماندهی کنندگان این برنامه در گفتگو با خبرنگار ریانوستی اظهار کردند که در مراسم افتتاحیه در سال نمایش «آکتیابر» همه حاضرین به تماشای درام انیمیشن «آنا فرانک کجاست» اثر آری فولمان کارگردان اهل اسرائیل نشستند. این انیمیشن کارتونی محصول مشترک بلژیک، لوکزامبورگ، فرانسه، هلند و اسرائیل است. الکساندر رودنیانسکی نویسنده و تهیه کننده این طرح است. ایگور آدینتسوف رئیس هفتمین جشنواره فیلم یهود تاکید کرد که امسال برای افتتاحیه برنامه فیلم بسیار قوی و بی­سابقه­ای به نمایش درآمد.  جشنواره از روز ۳ تا ۱۲ اکتبر در پایتخت روسیه ادامه داشت. وادیم پرلمان کارگردان امریکایی – کانادایی و فیلمنامه‌نویس برجسته ریاست هیات ژوری جشنواره را برعهده داشت.

در طول برنامه بیش از چهل فیلم از سراسر دنیا به روی پرده رفت. فیلم­های مستند و سینمایی یهودی و روسی از ایالات متحده امریکا، لتونی، ایتالیا، آرژانتین، آلمان، لهستان، بریتانیا، فرانسه، پرتغال، اسرائیل و دیگر کشورها در این برنامه شرکت کردند.

در پایان جشنواره، دو جایزه اعطا ­شد. جایزه ویژه نیز «به پاداش سهم ارزنده در توسعه سینمای یهود در روسیه» به یلنا یاکویچ کارگردان مستند ساز اعطا شد که ساخت مستندهایی درباره ایوسف برودسکی، واسیلی گروسمان، سرگی دولتوف و ویچیسلاو ایوانوف را در پرونده کاری خود دارد.

جایزه «بهترین فیلم روسیه در سال ۲۰۲۱ با موضوع یهود» تحت عنوان جایزه «یاکوف کالر» در هفتمین جشنواره فیلم یهود به فیلم «درس­های زبان فارسی» اثر کارگردان وادیم پرِلمان اعطا شد. آنا کالر – آدامسکایا دختر یاکوف کالر و کنستانتین فام برگزارکننده جشنواره، سناریونویس و کارگردان و رئیس بنیاد حمایت و توسعه سینمای یهود «کاوچِگ» این جایزه را به وی تقدیم کردند.

لازم به توضیح است که انیمیشن «آنا فرانک کجاست؟» اثر آری فولمان کارگردان برجسته و یکی از پیشروان سینمای معاصر است که او را پدیده­ای در دنیای سینمای اروپا می­دانند. این انیمیشن حاصل زحمت هشت ساله سیصد و پنجاه نقاش از چهل کشور دنیا است. این افراد یکصد و پنجاه و نه هزار تصویر آماده کردند. به عقیده آری فولمان، این فیلم در حقیقت، میراثی است که باید حفظ شود و درباره آن برای جوانان صحبت کنند.

 داستان فیلم درباره سختی­ها و رنج­هایی است که همسن و سال­های آنها در دیگر کشورهای دنیا متحمل می­شوند، بدون اینکه توجه را به نژاد و دین و جنسیت این افراد معطوف کنیم. هفده میلیون نسخه کتاب در سراسر کره زمین به فروش رسیده است که تمام این مبالغ به پدر آنا فرانک اوتو تعلق گرفته و او این مبلغ را صرف امور آموزشی برای جوانان کرده است. در حقیقت این پروژه تماما آموزشی بوده است.

کد خبر 10050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =